Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014
Όλα για το παιδι..
Ισορροπώντας θαυμάσια ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, η υποψήφια για τέσσερα Οσκαρ «Philomena» (Αγγλία, 2014) του Στίβεν Φρίαρς παρακολουθεί το ταξίδι ενός αταίριαστου ζεύγους, μιας ηλικιωμένης θρησκευόμενης Ιρλανδής (Τζούντι Ντεντς) και ενός δημοσιογράφου (Στιβ Κούγκαν), για την ανεύρεση του παιδιού της πρώτης, το οποίο πήραν από την αγκαλιά της στο μοναστήρι όπου η ίδια μεγάλωσε. Ο Φρίαρς ενισχύει την ταινία με ισχυρές δόσεις χιούμορ και προσέχει ώστε να μη γίνει ποτέ μελοδραματικά δακρύβρεχτη, αποσπώντας την ίδια ώρα εξαιρετικές ερμηνείες από την υποψήφια για Οσκαρ Ντεντς και τον Κούγκαν, ο οποίος είναι επίσης υποψήφιος για το σενάριό της (βασίζεται σε αληθινή ιστορία). Η «Philomena» διεκδικεί επίσης τα Οσκαρ καλύτερης ταινίας και μουσικής (Αλεξάντρ Ντεσπλά). «Πατέρας και γιος» Τι μπορεί να συμβεί όταν δύο καλοβαλμένοι νεαροί γονείς ανακαλύψουν ότι ο εξάχρονος γιος τους δεν είναι τελικά δικό τους παιδί και ότι το πραγματικό παιδί τους έχει μεγαλώσει μαζί με τους γονείς εκείνου που νόμιζαν ότι είναι δικό τους; Καυτά ερωτήματα που πέφτουν βροχή κατά τη διάρκεια της τελευταίας σημαντικής ταινίας του ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-Εντα «Πατέρας και γιος» («Soshite chichi ni naru», Ιαπωνία, 2013). Διλήμματα για αποφάσεις που μπορούν να διαμορφώσουν ζωές, ορθολογιστικές λύσεις που καταρρέουν σαν πύργοι από τραπουλόχαρτα, σε μια ταινία που σηκώνει πολλή συζήτηση. Καταπληκτική η ερμηνεία των δύο παιδιών (ο Κόρε-Εντα χειρίζεται έξοχα την παιδική ηλικία, όπως είχε φανεί και στην προηγούμενη ταινία του, «Κανείς δεν ξέρει»). «Non Stop» Ο Λίαμ Νίσον τα βάζει με όλον τον κόσμο παίζοντας τον αστυνόμο ασφάλειας αέρος στην ταινία «Non Stop» (ΗΠΑ, 2014), ο οποίος κατά τη διάρκεια υπερατλαντικής πτήσης προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος τού στέλνει μηνύματα που απειλούν τη ζωή των επιβατών. Η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινο, το σασπένς δεν σταματά ποτέ και ο ιρλανδός ηθοποιός κάνει για μια ακόμη φορά αυτό που πλέον έχει μάθει καλά από τις ταινίες «Τaken». Πολύ καλή περιπέτεια για όσους θέλουν απλώς να χαλαρώσουν χωρίς να νιώθουν ότι τους προσβάλλει το θέαμα. Σημειωτέον, ο σκηνοθέτης Ζομ Κολέ-Σερά είχε συνεργαστεί ξανά με τον ιρλανδό σταρ στον «Αγνωστο». «Το παιδί από τη Γερμανία» Στον πυρήνα της ταινίας του Περ Χάεφγιορντ «Το παιδί από τη Γερμανία» («Tyskungen», Σουηδία/ Γερμανία, 2013) βρίσκεται η εξιχνίαση του μυστηρίου γύρω από έναν συγγενή της βασικής ηρωίδας, την ύπαρξη του οποίου πληροφορήθηκε μετά τον θάνατο της μητέρας της. Η ηρωίδα είναι η συγγραφέας Ερικα Φαλκ (Κλαούντια Γκάλι) που πρωταγωνιστεί σε πολλά μυθιστορήματα της Καμίλα Λάκμπεργκ, στης οποίας το μπεστ σέλερ στηρίζεται και αυτή η ταινία. Οσο για τον συγγενή, είναι ένας ετεροθαλής αδελφός, τον οποίο η μητέρα της γέννησε στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Και πράγματι, ο ναζισμός είναι περισσότερο το θέμα παρά η συγγένεια. Οπως και να έχει, το αποτέλεσμα είναι μια ταινία ατμοσφαιρικά φωτογραφημένη, αλλά και πολύ μπερδεμένη, μέσα σε έναν κυκεώνα προσώπων και φλασμπάκ. Ενδεχομένως ως βιβλίο να λειτουργούσε καλύτερα. «Ο κύριος Πίμποντι και ο Σέρμαν» Προβάλλεται, τέλος, και η ταινία κινουμένων σχεδίων «Ο κύριος Πίμποντι και ο Σέρμαν» («Mr. Peabody and Sherman», ΗΠΑ, 2013) του Ρομπ Μίνκοφ, στο οποίο ένας σκύλος με μυαλό Αϊνστάιν μεταφέρει στον χρόνο τον γιο του, που είναι άνθρωπος. Κάτι σαν μαθήματα Ιστορίας με χιούμορ και για όλες τις ηλικίες. Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus στις 26 Φεβρουαρίου 2014