Όχι
μόνο δεν βοήθησε τους ναυαγούς και δεν ενημέρωσε το Λιμενικό, αλλά
προέβη και σε «προπαρασκευαστικές ενέργειες διευκόλυνσης της διαφυγής
του».
Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά αποφάσισε χθες κατά πλειοψηφία ότι ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου που σκότωσε τέσσερις ανθρώπους, ανοικτά της Αίγινας, πρέπει να προφυλακιστεί.
Στο βούλευμα που παρουσιάζει σήμερα η εφημερίδα «Καθημερινή» αναφέρεται ότι «οι ισχυρισμοί του ότι ο ίδιος έκανε σήματα σε παραπλέοντα σκάφη, φώναζε, πατούσε το κλάξον και κουνούσε ένα κοντάρι στο χέρι του κάνοντας σινιάλο ουδόλως επιβεβαιώνονται από τις μαρτυρικές καταθέσεις». Σε μία από αυτές τις καταθέσεις, διασωθείς του ναυαγίου δηλώνει: «Ακουγα έναν από τους ναυαγούς να φωνάζει προς το σκάφος: “Πέτα ένα σωσίβιο, ρε!” Αυτός μας αγνόησε πλήρως».
Σύμφωνα με το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου «Ντουέντε» όφειλε, «κατά τον νόμο και κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής», να ενημερώσει τις λιμενικές αρχές. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας, ο κατηγορούμενος κάλεσε αρχικά τον φίλο του και συντηρητή του ταχυπλόου Π.Ι.
Επίσης, ο 77χρονος φέρεται να κάλεσε τον Ν.Λ., φίλο του και πρώην πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Αίγινας και δημοτικό σύμβουλο του νησιού, ο οποίος ήταν πλοίαρχος της θαλαμηγού «Ντουέντε ΙΙ». Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας, κατά τη στιγμή της σύγκρουσης η 18 μέτρων, με σημαία Παναμά, θαλαμηγός βρισκόταν στη θέση Απόνησο Αγκιστρίου, 5-6 ναυτικά μίλια από τη θέση του ταχυπλόου. Σε δική του κατάθεση, πάντως, ο Π.Ι. αναφέρει ότι εκείνος κάλεσε τον Ν.Λ. μεταφέροντας την παράκληση του κ. Λυκουρέζου να τον παραλάβει και να τον αποβιβάσει στο λιμάνι της Αίγινας. Λίγα λεπτά αργότερα ένα μικρό φουσκωτό 3,5 μέτρων, το οποίο οδηγούσε 52χρονος εργαζόμενος στη θαλαμηγό παρέλαβε τον κ. Λυκουρέζο. Τελικά τον άφησε στο λιμάνι του Φάρου (1,5 χλμ. από την Αίγινα), καθώς παραπονέθηκε για πόνους στη μέση.
Όπως γράφει το βούλευμα που δημοσιεύει η Καθημερινή: «Θα ανέμενε κανείς να ειδοποιήσει πρώτα το Λιμενικό και να μεταβεί ο ίδιος στο πλησιέστερο λιμάνι της Πέρδικας, αφού ήδη είχε υπάρξει μέριμνα για τη ρυμούλκηση του σκάφους, μαζί με τους λοιπούς τρεις συνεπιβαίνοντες και όχι να καταλήξει ύστερα από τηλεφωνικές συνεννοήσεις με φίλους του σε άλλο μέρος όπου αναμένει να τον παραλάβει αυτοκίνητο». Κατά πλειοψηφία, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών έκρινε ότι αυτές ήταν «προπαρασκευαστικές κινήσεις διαφυγής», οι οποίες «δεν τελεσφόρησαν».
Ακολούθως, σύμφωνα με το βούλευμα, ο 77χρονος προσήλθε αυτοβούλως στις λιμενικές αρχές σχεδόν δυόμισι ώρες μετά το δυστύχημα «ενόψει του ότι ο κλοιός γύρω του πράγματι είχε στενεύσει, οι Αρχές τον αναζητούσαν και ήταν άλλωστε γνωστό πρόσωπο στην τοπική κοινωνία».
Ακόμη το Συμβούλιο έκρινε ότι τα προβλήματα υγείας του κ. Λυκουρέζου δεν είναι αρκετά για τη μη προφυλάκισή του, καθώς δεν τον είχαν εμποδίσει να αναλάβει τη διακυβέρνηση ταχύπλοου σκάφους.
Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά αποφάσισε χθες κατά πλειοψηφία ότι ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου που σκότωσε τέσσερις ανθρώπους, ανοικτά της Αίγινας, πρέπει να προφυλακιστεί.
Στο βούλευμα που παρουσιάζει σήμερα η εφημερίδα «Καθημερινή» αναφέρεται ότι «οι ισχυρισμοί του ότι ο ίδιος έκανε σήματα σε παραπλέοντα σκάφη, φώναζε, πατούσε το κλάξον και κουνούσε ένα κοντάρι στο χέρι του κάνοντας σινιάλο ουδόλως επιβεβαιώνονται από τις μαρτυρικές καταθέσεις». Σε μία από αυτές τις καταθέσεις, διασωθείς του ναυαγίου δηλώνει: «Ακουγα έναν από τους ναυαγούς να φωνάζει προς το σκάφος: “Πέτα ένα σωσίβιο, ρε!” Αυτός μας αγνόησε πλήρως».
Σύμφωνα με το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου «Ντουέντε» όφειλε, «κατά τον νόμο και κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής», να ενημερώσει τις λιμενικές αρχές. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας, ο κατηγορούμενος κάλεσε αρχικά τον φίλο του και συντηρητή του ταχυπλόου Π.Ι.
Επίσης, ο 77χρονος φέρεται να κάλεσε τον Ν.Λ., φίλο του και πρώην πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Αίγινας και δημοτικό σύμβουλο του νησιού, ο οποίος ήταν πλοίαρχος της θαλαμηγού «Ντουέντε ΙΙ». Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας, κατά τη στιγμή της σύγκρουσης η 18 μέτρων, με σημαία Παναμά, θαλαμηγός βρισκόταν στη θέση Απόνησο Αγκιστρίου, 5-6 ναυτικά μίλια από τη θέση του ταχυπλόου. Σε δική του κατάθεση, πάντως, ο Π.Ι. αναφέρει ότι εκείνος κάλεσε τον Ν.Λ. μεταφέροντας την παράκληση του κ. Λυκουρέζου να τον παραλάβει και να τον αποβιβάσει στο λιμάνι της Αίγινας. Λίγα λεπτά αργότερα ένα μικρό φουσκωτό 3,5 μέτρων, το οποίο οδηγούσε 52χρονος εργαζόμενος στη θαλαμηγό παρέλαβε τον κ. Λυκουρέζο. Τελικά τον άφησε στο λιμάνι του Φάρου (1,5 χλμ. από την Αίγινα), καθώς παραπονέθηκε για πόνους στη μέση.
Όπως γράφει το βούλευμα που δημοσιεύει η Καθημερινή: «Θα ανέμενε κανείς να ειδοποιήσει πρώτα το Λιμενικό και να μεταβεί ο ίδιος στο πλησιέστερο λιμάνι της Πέρδικας, αφού ήδη είχε υπάρξει μέριμνα για τη ρυμούλκηση του σκάφους, μαζί με τους λοιπούς τρεις συνεπιβαίνοντες και όχι να καταλήξει ύστερα από τηλεφωνικές συνεννοήσεις με φίλους του σε άλλο μέρος όπου αναμένει να τον παραλάβει αυτοκίνητο». Κατά πλειοψηφία, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών έκρινε ότι αυτές ήταν «προπαρασκευαστικές κινήσεις διαφυγής», οι οποίες «δεν τελεσφόρησαν».
Ακολούθως, σύμφωνα με το βούλευμα, ο 77χρονος προσήλθε αυτοβούλως στις λιμενικές αρχές σχεδόν δυόμισι ώρες μετά το δυστύχημα «ενόψει του ότι ο κλοιός γύρω του πράγματι είχε στενεύσει, οι Αρχές τον αναζητούσαν και ήταν άλλωστε γνωστό πρόσωπο στην τοπική κοινωνία».
Ακόμη το Συμβούλιο έκρινε ότι τα προβλήματα υγείας του κ. Λυκουρέζου δεν είναι αρκετά για τη μη προφυλάκισή του, καθώς δεν τον είχαν εμποδίσει να αναλάβει τη διακυβέρνηση ταχύπλοου σκάφους.